Nancy Ajram

Mostră de înţelepciune:

„Nancy interpretează o vânzătoare de pepeni arestată pentru port ilegal de frumusețe.

Cifra vizualizărilor a trecut de 1.000.000 în mai puțin de 24 de ore și dacă dai acum un “play” o să înțelegi imediat de ce.”


Naştere: 

  • Nancy Nabil Ajram, 16 mai 1983, Achrafief, Beirut, Liban

Încadrare stilistică:


Colţul criticului de artă:

Libaneza Nancy Ajram este cea mai de succes cântăreață de limbă arabă din primele două decenii ale acestui secol.

Drept mărturie stau toți indicatorii relevanți în showbiz: vânzările de fonograme, statisticile de pe platformele de streaming și de pe rețelele sociale, contractele publicitare și bineînțeles averea strânsă de solistă (vreo 60.000.000 de dolari).

E suficient să te uiți la două-trei videoclipuri ca să înțelegi de ce a ajuns Nancy atât de populară în țările arabe și nu numai. Fata are voce, charismă și “sex appeal” cât să mai dea și la alții, iar melodiile ei sunt incredibil de “catchy”. 

I s-a spus “Madonna Orientului Mijlociu” sau “Britney Spears a Orientului Mijlociu”. Eu aș asemăna-o mai degrabă cu Kylie Minogue, deși cred că toate comparațiile ăstea sunt cam forțate, pentru că Nancy Ajram este pur și simplu Nancy Ajram, o artistă unică pe mapamond, o superstarletă ce nu are echivalent în nicio altă cultură.

Muzica lui Nancy se adresează unei sensibilități panarabe, împrumutând semnificativ din folclorul egiptean, dar și din popul vestic, într-un melanj ce reflectă în egală măsură tradițiile locale și trendurile globale.

Solista a debutat foarte timpuriu, ca un copil minune al muzicii libaneze. Însă explozia sa la nivel internațional s-a produs ceva mai târziu, la sfârșitul adolescenței, cu hitul Akhasmak Ah, care a pus pe jar toată lumea arabă, în anul 2003.

De atunci fata a ținut-o din succes în succes, spulberând record după record de popularitate. În momentul de față are cei mai mulți urmăritori pe Facebook și Instagram dintre toți cântăreții arabi, fiind de asemenea lideră la vizualizări pe YouTube și la ascultări pe Spotify, între altele.

Nancy s-a născut în 1983, la Beirut, într-o familie de creștini maroniți. Babacii i-au încurajat de foarte mică talentele muzicale, așa că pe la 8 ani a ajuns să cânte în emisiuni TV pentru copii.

În 1995, juna cântăreață a câștigat un concurs televizat de talente, unde a interpretat o melodie a colosalei Umm Kulthum. Anul următor, Nancy a realizat primul ei single, intitulat Hobbak Allam Albi El Gheere.

Albumul de debut, Mihtagalak (Am nevoie de tine), a fost lansat în 1998, via EMI Arabia.

Nancy era la vremea aia o replică miniaturală a divelor muzicii arabe, ce cânta  de dragoste și dor cu glasul ei candid de “tween girl”. Piesa de titlu a intrat în Top Ten-ul libanez, dar albumul n-a avut succesul scontat.

Fata a mers mai departe și peste trei ani a revenit cu un nou material, Sheel Oyoonak Anni (Nu te mai holba la mine). 

Nancy era încă o adolescentă, dar timbrul său unic începea să prindă contur. Per ansamblu, Sheel Oyoonak Anni sună cam la fel de “old school” ca predecesorul său, dar face loc și unor influențe mai cosmopolite. 

Astfel, Me’teneaa Heik împrumută un pic din melodicitatea disco de la I Will Survive, al lui Gloria Gaynour, iar Al Yadi îmbină percuția arabească și beat-urile house.

Însă cel mai bun cântec de pe disc rămâne Sheel Oyoonak Anni, cu o Nancy energică și seducătoare, prevestindu-și ascensiunea spectaculoasă.

Din videoclip deduc că își declară independența față de un babac posesiv, care-i montează camere de supraveghere prin locuință. 

La începutul lui 2002, Nancy a făcut o mutare crucială, semnând un contract cu Jiji Lamara, un manager renumit în showbiz-ul libanez.

Sub oblăduirea lui, cariera cântăreței a căpătat o nouă turnură. Dintr-o interpretă cu înclinații retro, aceasta s-a transformat instant într-o agentă a modernizării a popului arab, cu “look” și atitudine provocatoare.

Pentru realizarea celui de al treilea album al solistei, Lamara a cooptat câțiva dintre cei mai importanți songwriter-i și producători din Egipt și Liban. Discul s-a numit Ya Salam (Ce grozav!) și a apărut în februarie 2003.

Ya Salam a fost prefațat de fabulosul single Akhasmak Ah (Da, te provoc!), ce a făcut ravagii în lumea arabă.

Piesa este inspirată de stilul baladi, muzica folclorică egipteană, însă explotează intens cele mai “fresh” tehnici de producție pop.

Beat-ul sună pur și simplu irezistibil, te cheamă urgent pe “dancefloor”, să-ți arăți talentele de “belly dancer”.

Foarte interesante și vibe-ul de bass sau acordurile picante de acordeon, dar cea care pune cireașa sus pe tort este bineînțeles Nancy, cu glasul său ademenitor de sirenă a Levantului. 

Akhasmak Ah a fost înzestrat și cu un videoclip captivant, regizat de Nadine Labaki, viitoare nominalizată la Oscar. Nancy întruchipează o chelneriță dintr-o cafenea, care-i scoate din minți pe toți hăndrălăii din incintă.  

Inspirat de filmele clasice egiptene, videoclipul i-a panicat moral pe cei mai conservatori dintre arabi și chiar a fost interzis de câteva posturi de televiziune.

Cu toate acestea, Akhasmak Ah a devenit un hit zdrobitor în întreaga regiune MENA (Middle East-North Africa).

Albumul Ya Salam a fost de asemenea no. 1 pe toată linia, din Maroc până în Emirate. Stilistic, se menține pe trendul hibrid pop-baladi, cu tempouri și orchestrații variate și un “mood” tonifiant “da capo al fine”.

În afară de Akhasmak Ah, discul a mai furnizat încă două superhituri: Ya Salam și Yay (Wow). Cel dintâi are o tentă ceva mai lirică și un refren înălțător, intonat de Nancy în compania unui cor mixt.

În schimb, Yay este o melodie zglobie, ornamentată cu sonorități de chitară acustică și synth “eighties”. 

Pe partea de “deep cuts” aș remarca mai ales Ahla Jaw, cu tonuri suprinzătoare de mariachi, și Inta W Bass, o încrucișare a senzualităților belly dance și R&B.

Ya Salam e un adevărat deliciu, aflându-se și în prezent între cele mai izbutite albume ale lui Nancy Ajram.

Poate te întrebi de ce s-a orientat Nancy spre sonoritățile egiptene, ea fiind libaneză. Păi asta a dat un “boost” popularității sale transfrontaliere, pentru că Egiptul și-a păstrat un ascendent cultural puternic în lumea arabă, iar muzica din această zonă e gustată de publicul din toată regiunea MENA.

Chanteuza a revenit în toamna lui 2004 cu un nou single fulminant, Ah W Noss (Da, pe bune!), urmat rapid de albumul eponim. În mod previzibil de data asta, Nancy a făcut praf toate chart-urile arăbești posibile.

Melodia Ah W Noss este efectiv “all killer, no filler”, te absoarbe de la primele bătăi de darbuka. Și vai, cum cântă fata, e așa nostimă că-ți vine s-o iei acasă.

Videoclipul a fost regizat de aceeași Nadine Labaki, însă Nancy joacă acum rolul unei puștoaice istețe din Egiptul rural, care zăpăcește în ultimul hal un tolomac.

Albumul reiterează în bună măsură modul de operare de pe Ya Salam, doar că ritmurile sunt parcă și mai aprige, iar veselia și mai molipsitoare.

Pe de altă parte, în program se află și două melodii lente, după ce pe materialul anterior nu a existat așa ceva.

Single-ul Ah W Noss a fost urmat de încă două hituri-dinamită, Lawn Ouyounak și Oul Tani Keda, pentru ca apoi Nancy să dea lovitura cu o baladă răvășitoare, Inta Eyh.

Materialul stă în picioare și dincolo de extrasele pe single, cu vreo câteva bucăți care ar fi avut și ele potențial de “heavy rotation”.

Între acestea ar fi incitanta Badallaa Aleyk, ludica Ana Leyh sau pasionala Hobbak Liya, a doua baladă de pe disc. 

Odată cu Ah W Noss, Nancy Ajram și-a confirmat definitiv statutul de superstarletă a muzicii arabe.

Se alătura astfel unei întregi pleiade de dive pop libaneze, din care mai făceau parte Elissa, Diana Haddad, Najwa Karam, Nawal El Zoghbi, Haifa Wehbe, Myriam Fares și alte câteva. Majoritatea erau mai vechi în showbiz, dar juna Nancy avea să le surclaseze în curând pe toate.

Succesul solistei a activat inevitabil și sponsorii multinaționali. Ca dovadă, din 2004 Nancy Ajram a fost desemnată “ambasador” Coca-Cola pentru regiunea MENA. De atunci, contractele publicitare pentru diverse branduri au început să curgă valuri, valuri, lărgind expunerea și conturile vedetei.

Al cincilea album al lui Ajram, Ya Tabtab…Wa Dallaa (Mângâiere și răsfăț), a fost lansat în 2006 și s-a bucurat la rândul lui de un succes fabulos.

Pentru cel dintâi single, Ya Tabtab…Wa Dallaa, s-a apelat la aceeași formulă câștigătoare ca la albumele precedente, cu un videoclip conceput de madame Labaki. 

Nancy interpretează o artistă de circ ambulant, îmbrăcată în țoale largi de clovn. Era un mesaj adresat căpcăunilor care au acuzat-o că ar cânta doar cu trupul.  

Ritmurile egiptene de belly dance încing atmosfera și pe albumul Ya Tabtab, însă orchestrațiile sună diferit, mai ales datorită secțiunilor generoase de coarde, în tradiția muzicii clasice arabe.

Nancy revenea la aceste influențe predominante în perioada sa adolescentină, adaptându-le în noul context al creației sale.

De pe Ya Tabtab au fost extrase încă două single-uri oficiale, Ehsas Jdeed și Mishtaga Leik, ambele la sentiment așa. 

Dar pe lângă acestea, au existat alte trei cântece propulsate în topurile arăbești datorită folosirii lor în cadrul unor campanii de advertising.

Moegaba și Ana Yalli Bhebbak sunt numai bune pentru niște belly dancing finuț, în timp ce Elli Kan este pe emoție la greu, după estetica “tarab”, moștenită din cântul clasic arăbesc. 

În 2007, Nancy Ajram a scos primul ei album pentru copii, Shakhbat Shakhabit (Bilețele măzgălite), o colecție de cântece vesele, cu mesaj educativ, în care solista este acompaniată de un cor de fete și băieți.

Din același an datează și El Dounya Helwa, un “non-album single” pentru dans din buric și voie bună din suflet. 

De asemenea, melodia a apărut și pe CD-ul El Dounya Helwa Live, ce cuprinde o selecție de piese din recitalul susținut de Nancy în 2007, la festivalul Jerash, din Iordania. Cântăreața a evoluat acolo cu ditamai orchestra, în fața unei audiențe în extaz.

Următorul album de studio al lui Nancy Ajram a fost Betfakkar Fi Eih (Unde ți-e mintea?), lansat în vara lui 2008.

Acesta a spulberat toate recordurile de vânzări ale vedetei și a generat nu mai puțin de șapte hituri.

Primul single, Betfakkar Fi Eih, uimește cu un riff de rock optzecist și ritmuri combinate de darbuka și “drum machine”.

Pe partea video, Nancy n-a mai lucrat cu Nadine Labaki, ci cu un flăcău, Said El Marouk, care a făcut un clip interesant, decorat cu efecte hi-tech.

Betfakkar Fi Eih este unul dintre cele mai diverse albume ale cântăreței. Dacă piesa de titlu are nuanțe rock, Min Dally Nseek și Meen Ghairy Ana se încadrează în sfera pop-dance.

În rest, filonul egiptean rămâne destul de proeminent, baladele au o prezență consistentă, iar melodiile tarab răsună și ele în vreo două rânduri.

Khaffef Alayya are influențe din zona Golfului, unde solista se bucură desigur de o popularitate uriașă.

Dar preferata mea este o haioșenie numită Mashi Haddi (Plimbă-te cu mine), cu rezonanțe retro-pop arăbești.

La vreo o lună după lansarea Betfakkar Fi Eih,  Nancy Ajram s-a măritat cu stomalogul Fadi El Hachem, cu care era combinată deja de circa trei ani. Cuplul are la ora actuală trei fete, născute în 2009, 2011 și 2019.

Revenind în toamna lui 2008, proaspăta căsătorită a câștigat în premieră la World Music Awards, în Monte Carlo.

Nancy Ajram a devenit atunci cea mai tânără dintre artiștii arabi care au cucerit acest trofeu. Ulterior, în palmaresul libanezei s-au adăugat alte două World Music Awards, în 2012 și 2014.

Pe parcursul lui 2009, Nancy Ajram a realizat un nou album live, Awel Mara, cu coveruri după mari cântăreți arabi, ca Umm Kulthum, Abdel Halim Hafez sau Warda. Înregistrările provin din mai multe concerte, desfășurate în perioada 2006-2009.

Cea dintâi colecție Greatest Hits din cariera solistei datează din vara lui 2009 și reunește melodii de pe toate discurile de până atunci.

A apărut de asemenea și o ediție însoțită de un DVD, ce conține toate videoclipurile plus vreo două filmări din concerte.

Tot în 2009 a ieșit la iveală și single-ul Sallemouly Aleih, cu riff nostim și antrenant, în stilul Jackson 5.

Nancy Ajram a făcut și o melodie cu rapper-ul K’naan, Wavin’ Flag, promovată intens ca imnul Coca-Cola pentru Cupa Mondială de fotbal din 2010. Cert e că Wavin’ Flag a extins semnificativ notorietatea artistei în afara lumii arabe.

În toamna lui 2010, Nancy a revenit cu un nou album, botezat Nancy 7.

În mod surprinzător, ca “lead-single” a fost aleasă o baladă, Fi Hagat (Niște sentimente). Piesa e chiar interesantă, cu o producție digitalizată “up-to-date” și un refren de mare efect. 

În ciuda strategiei de promovare atipice, Nancy 7 a rupt topurile în bucăți. În chart-ul Hitmarker, un agregator al clasamentelor muzicale din regiunea MENA, albumul a stat nu mai puțin de 42 de săptămâni consecutive pe poziția no. 1. 

De asemenea, Fi Hagat a fost no. 1 timp de 15 săptămâni la rând în Hitmarker Songs Chart. Următoarele single-uri, Sheikh El Shabab (Aventurierul) și Ya Kether (Atât de mult) au obținut la rândul lor performanțe impresionante: 17 și respectiv 8 săptămâni pe locul 1.

Nancy 7 este străbătut în cea mai mare parte de o stare de melancolie, deși doar trei dintre cele șaisprezece piese pot fi descrise ca balade.

Majoritatea cântecelor au la bază ritmuri persistente, care nu subminează însă atmosfera de visare și nostalgie caracteristică albumului.  

Orchestrațiile abundă în finețuri electronice, întrețesute cel mai adesea cu sonorități acustice, de sorginte orientală sau occidentală. 

Al doilea single, Sheikh El Shabab reprezintă o simbioză delicioasă de baladi și R&B, în timp ce succesorul său, Ya Kether, este o altă baladă, dominată însă de instrumente acustice (viori, chitări, saxofon). 

Componenta egipteană și-a menținut o pondere importantă și pe Nancy 7, dar solista a explorat și direcții noi pe acest album.

Remarcăm spre exemplu două piese de factură disco-house, Meen El Ma Ando și Kol Ma Tiddi, precum și un tango veritabil, Emta Hashofak.   

Potrivit datelor furnizate de Hitmarker în 2010, Nancy Ajram a fost cel mai bine vândut muzician arab al decadei “noughties”.

Anul următor, YouTube a confirmat că libaneza are cel mai vizualizat canal dintre toți cântăreții din regiunea MENA.

În 2012, Nancy a lansat cel de al doilea album pentru copii, numit Super Nancy.

Spre deosebire de predecesorul său, acesta a fost marcat de experiența maternității interpretei, care născuse între timp două fetițe.  

După Super Nancy a apărut și un “non-album single”, Badak Teb’a Fik, prilej pentru cântăreață să flirteze cu ritmurile bossa nova și cu influențele clasice europene.

Apoi, din 2013, Nancy Ajram a devenit jurat în emisiunea Arab Idol, ipostază în care a rămas vreme de patru sezoane, până în 2017.

Între timp, lumea aștepta un nou album al vedetei, dar acesta a întârziat să apară în 2013. Fanii s-au putut consola doar cu două single-uri: Ya Ghali (o baladă pop) și Aamel Aekla (un număr bun de belly dance). 

În cele din urmă, Nancy 8 a ieșit în martie 2014 și s-a dat ca pâinea caldă.

Ma Tegi Hena (Vino încoace!), single-ul scos inițial la înaintare, a făcut și el mare prăpăd. Piesa e un “habibi funk” de cea mai înaltă calitate, cu un “groove” ce te ridică și din morți. Odată cu Ma Tegi Hena, solista s-a întors practic la rețeta egipteană din epoca Akhasmak Ah/Ah W Noss.

Videoclipul l-a avut ca regizor pe junele libanez Joe Bou Eid. Nancy interpretează o vânzătoare de pepeni arestată pentru port ilegal de frumusețe.

Cifra vizualizărilor a trecut de 1.000.000 în mai puțin de 24 de ore și dacă dai acum un “play” o să înțelegi imediat de ce.

Nancy 8 este foarte variat, cu balade romantice, reprize dezlănțuite de belly dance, influențe etnice din Egipt, Liban sau Golf și producții marcate de noile tendințe EDM.

Ma Tegi Hena a fost urmat de două hituri sentimentale, Mouch Far’a Ktir și Ma Aw’edak Ma Gheer, ultimul dotat cu un videoclip gen Game of Thrones.

Al patrulea extras, Yalla, se înscrie în trendul electropop din epocă, cu dinamică “start-stop” și refren al naibii de antrenant.

În videoclip vedem o Nancy cu dublă identitate, fată timidă ziua și mega-vedetă noaptea. Ceva în genul Hannah Montana, dar cu muzică mai mișto.  

Nancy a înregistrat un “imn Coca-Cola” și pentru mondialul de fotbal din 2014. Melodia se cheamă Shaggaa Helmak, fiind cântată împreună cu legendarul Cheb Khaled.   

Anul următor, Nancy a scos doar un single, Maakoul El Gharam, ceva mai tradiționalist, în stilul khaliji (din zona Golfului adică).

Din 2016, în paralel cu Arab Idol, Nancy Ajram s-a băgat pe post de coach și în varianta arăbească a show-ului The Voice Kids

Noul album, Hassa Beek (Te simt) sau Nancy 9, avea să iasă abia în primăvara lui 2017. Hassa Beek este agreabil în felul lui, dar m-a impresionat mai puțin decât albumele mai vechi ale solistei. 

Madame Nancy ne servește cocktailul deja obișnuit de balade, belly dance, electropop și un pic de tarab, fără să mai scoată la iveală o melodie de nivelul lui Akhasmak Ah, Fi Hagat sau Ma Tegi Hena. 

Numai că degeaba fac eu fițe. Hassa Beek a fost no. 1 pe linie în țările arabe și a adăugat încă patru hituri în palmaresul extrem de bogat al interpretei.

Interesant că primele extrase, Aam Betaala’ Feek și Hassa Beek, sunt amândouă balade. Cea dintâi rămâne favorita mea de pe acest album.

Poate în compensație pentru melancolia de pe Hassa Beek, Nancy s-a întors în 2018 cu un “party anthem” devastator, Badna Nwalee El Jaw (Ne distrăm pe săturate). 

În esență, Badna Nwalee El Jaw e un dabke, stil specific levantin, cu trucuri de producție din dance-ul occidental. Îmi place la nebunie și videoclipul, care-i efectiv “eye candy”.

După ce a născut a treia fiică, în 2019, la începutul anului următor, Nancy a făcut iar titluri în media, de data asta pentru un incident nasol. Bărbatu-său l-a împușcat mortal pe unul care a pătruns înarmat în locuința lor de lux, după toate aparențele cu intenția de jaf.

În 2020, Nancy Ajram a scos două melodii noi: una moale și pufoasă, Albi Ya Albi, iar alta foarte dramatică, Ila Beirut Al Ontha, dedicată greu încercatei capitale libaneze.

Între timp a venit pandemie blestemată, iar Nancy s-a reprofilat și ea pe concerte online. Primul, Hope Beyond Borders, a fost transmis live pe YouTube, în luna mai. 

Câteva luni mai târziu, solista a mai dat un spectacol, cu o regie foarte simpatică, prezentat în premieră pe TikTok. Mișto de tot și aranjamentele pieselor.

Cea mai recentă apariție live s-a petrecut de Anul Nou 2021, într-un concert desfășurat la Cairo și televizat în regiunea MENA.

Întorcându-ne puțin în 2020, prin mai, Nancy a avut parte de o surpriză foarte plăcută, când “the one and only” Billie Eilish a dezvăluit într-un podcast că este marea sa fană. Billie a relatat că a a auzit din întâmplare Fi Hagat și de atunci i-a ascultat toate piesele și a rămas impresionată:

“The way she sings is so crazy. The way Arabic music sounds is just like melted chocolate in my ears. Not literally, but I love this song and I love the melodies and I love the way she sings.” 

Ca efect al acestor declarații, pe YouTube au început să apară tot mai multe “reaction videos” la cântecele lui Nancy. 

Cert e că renumele internațional al solistei era destul de mare și înaintea acestui episod. Dacă te uiți prin comentarii la clipurile sale vezi o mulțime de oameni care mărturisesc că nu înțeleg o iotă de arabă, dar sunt înnebuniți după muzica lui Ajram. Iar originile lor sunt foarte diverse, din Turcia până în Brazilia și din Suedia până în Indonezia.

Pentru că am descoperit-o cu mare întârziere pe Nancy Ajram, articolul de față e scris în aprilie 2021 și datat în iulie 2020, ca să se încadreze în ordine alfabetică. 

Cu puțin timp înainte să mă apuc de lucru, Nancy a lansat încă două piese: Ma Te7kom 3a 7ada și Emmi.

Cea dintâi este un mini-tarab aflat pe soundtrack-ul serialului Rahou, iar cea de a doua o melodie duioasă de ziua mamei. 

Și mai recent, în aprilie 2021, vedeta a apărut în emisiunea TV Songs of My Life, de la MBC 1, unde a interpretat câteva dintre cântecele sale preferate și a povestit despre ele.

Fanii așteaptă nerăbdători albumul cu numărul 10, dar și debutul anunțat ca actriță, în serialul panarab Nisa Min Dahab. Mai mult ca sigur, dominația lui Nancy Ajram pe scena pop arăbească va mai dura ceva timp și de acum încolo. 

Ce-i drept fata are un șarm aparte, căruia nu-i rezistă nicio barieră culturală. Nu-mi dau seama ce fel de oameni ar trebui să inviți la un party dacă nu sar toți în sus când începe Ma Tegi Hena sau  Badna Nwalee El Jaw.

Cât privește popularitatea ei regională, Nancy reprezintă în mod evident un model pentru tinerele femei din țările arabe, iar acest lucru este cât se poate de îmbucurător.

Update 1:

Nancy Ajram a revenit cu un nou album, Nancy 10, în vara lui 2021. Acesta a apărut la patru ani distanță de predecesorul său, Hassa Beek, într-un moment în care Libanul traversează o criză financiară devastatoare.

Artista vrea să transmită un mesaj de încurajare compatrioților, îndemnându-i să traiască muzica ca pe o mângăiere și o evadare. Ușor de vorbit când ai jde milioane în cont…

Cât despre Nancy 10, trebuie să recunosc că i-a ieșit al naibii de bine. Într-un echilbru perfect de inedit și familiaritate, starleta ne dăruiește unul dintre cele mai izbutite albume din faza sa de maturitate. 

Programul debutează spectaculos cu Salamat (Salutări), o piesă ce împletește percuțiile și viorile arăbești cu vibe-uri subversive, de inspirație post-dubstep. 

Pe Nancy 10 găsim multe alte momente de dans și voie bună, precum Hobbak Bi Ye’wa (în buna tradiție egipteană), Hayda Ana (cu balans de disco și tonuri de jazz), Aala Shanak (o fuziune insolită de EDM, latino și surf, via Misirlou) sau Hagat Khousousiya (un deliciu electro-arab).

Nancy punctează serios și pe partea sentimentală, mai ales cu track-ul 2, Baddi Hada Hebbou, una dintre cele mai frumoase balade din întregul său repertoriu.

Ma Te’tezer, Hayat sau epilogul Aateb w Loum se apropie și ele de același nivel de sensibilitate și rafinament. 

Nu știu dacă era neapărat nevoie, dar cu acest al zecelea album al carierei, madame Ajram demonstrează încă odată că se află între cele mai mari cântărețe din istoria pop-ului mondial.

Update 2:

În vara lui 2022, Nancy a dat lovitura pe plan internațional, în combinație cu Marshmello, un DJ EDM/trap la modă.

Cei doi au înregistrat împreună single-ul Sah Sah (Pe bune, pe bune), care a ajuns pe locul 38 în topul dance de la Billboard, o premieră pentru un artist din lumea arabă.

Marshmello a integrat un bas puternic în groove-ul pop-baladi specific lui Nancy. Piesa a ieșit cum trebuie, maxim de “catchy”, dar eu zic că libaneza avea deja la activ niște faze mai mișto pe linia asta. Mă întorc în repertoriul ei doar cu un an în urmă, la mirificul Salamat, care cred că-l bate pe Sah Sah.

Dar a fost un test bun. Probabil că asta e soluția pentru globalizarea popului arab: colaborarea cu producătorii de renume pe felia dance/hip-hop/R&B.


Referinţe bibliografice:

Un gând despre „Nancy Ajram

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.